Chciałbyś spróbować swoich sił w odlewnictwie? Lub zwiedzić wioskę hobbitów? A może wolisz Koniec Świata?
To tylko kilka propozycji wiosek tematycznych nad polskim morzem.
Wioski tematyczne – co to jest?
Wyobraź sobie typową polską wioskę. Jak taką miejscowość przekształcić w miejsce z turystycznym potencjałem? Okazuje się, że często wystarczy pomysł, wykorzystanie lokalnych tradycji i stosunkowo niewielkie inwestycje.
Tak było właśnie z kilkoma miejscowościami, które opiszemy poniżej.
Wioski tematyczne nad morzem – zestawienie
Karwno – Wioska Fantazji. Główne atrakcje:
- gry i zabawy z chustą animacyjną;
- warsztaty sprawnościowe (np. chodzenie na szczudłach);
- gra terenowa „Generator Fantazji”;
- warsztaty bębniarskie i kuglarskie;
- ścieżka edukacyjna po miejscowych moczarach;
- pieczenie bułeczek;
- przejazd agrobusem po lokalnych malowniczych lasach;
Dąbrowa – Wioska Zdrowego Życia. Główne atrakcje:
- gra terenowa „Budujemy opactwo”;
- nauka rozpoznawania ziół;
- wizyta w warsztacie snycerskim;
- nauka rycerskiego rzemiosła (w tym – miedzy innymi – strzelanie z katapult);
- pokaz odlewania cyny;
- zwiedzanie z przewodnikiem miejscowego kościoła;
Podgórki – Wioska bajek i Rowerów. Główne atrakcje:
- spacer ścieżką bajkową, możliwość wykonania zdjęć w wypożyczonych strojach;
- wizyta w pasiece;
- ogniska, zabawy dla dzieci i dorosłych, biesiady
Paproty – Wioska Labiryntów i Źródeł, Główne atrakcje:
- zespół labiryntów roślinnych;
- gry terenowe;
- balonowa katapulta;
- bańki mydlane-giganty;
Iwięcino – Wioska Końca Świata. Główne atrakcje:
- Kościół w Iwięcinie – tak naprawdę to właśnie od niego – i jego niezwykłych malowideł, przedstawiających między innymi Sąd Ostateczny- wszystko się zaczęło, nie wypada więc o nim nie wspomnieć;
- warsztaty regionalne, kaligraficzne, rękodzielnicze;
- zegar słoneczny, możliwość dokonywania obserwacji astronomicznych;
- spływy kajakowe;
- geologiczną ścieżkę edukacyjną;
Sierakowo Sławieńskie – Wioska Hobbitów. Główne atrakcje:
- Gra terenowa inspirowana twórczością Tolkiena;
- warsztaty rękodzielnicze, „cysterskie”;
- gry i zabawy związane z tematyką przewodnią (m.in. wizyta w „kuźni krasnoludów”, „karczmie trolli” …)